Fraser Island (aka Gary Island) - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Floris stigter - WaarBenJij.nu Fraser Island (aka Gary Island) - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Floris stigter - WaarBenJij.nu

Fraser Island (aka Gary Island)

Blijf op de hoogte en volg Floris

08 Januari 2014 | Australië, Hervey Bay

Na 's ochtends vroeg om kwart voor acht voor het eerst op een Greyhoundbus te zijn gestapt was ik onderweg naar Hervey Bay. Vanuit hier vetrekt mijn trip voor drie dagen Fraser Island. Voor de trip moesten we om 4 uur 's middags de dag voor vetrek aanwezig zijn voor een briefing. Na in te zijn gechecked in het hostel eerst maar even aan het zwembad gelegen. Hier onmoete ik mijn kamergenoten, een Duitsts meisje en Oostenrijkse broer en zus. en later ook nog een Australier en een groep Zwitsers. Bij de briefing werd verteld wat een beetje de bedoeling was, namelijk zelf je eten en drinken gezamenlijk in slaan voor de trip. De eerste bus ging naar de slijterij en de tweede naar de supermarkt. Voor de drank deed ik samen met de Australiër die ik bij het zwembad had ontmoet, Russ uit Sydney. Na per persoon voor 50 dollar aan alcohol te hebben uitgegeven ging de volgende trip, naar de supemarkt. Voor het eten hebben we gazemenlijk inkocht met Russ en twee jongens uit Wales, Michael en Anthony (Mike en Webo). Natuurlijk barbecue! ! Voor drie dagen eten waren we 30 dollar pp kwijt. 's Avonds alvast paar biertjes geproeft en toen naar bed. De wekker ging om half 7 om om 7 uur de echte briefing te krijgen. Na dit alles konden we de aito's inruimen. Ik zit samen met Mike, Webo en Russ bij een duits/Russische jongens en twee Duitse meisjes. En om acht uur stipt vetrokken we naar Fraser.

Mike reed het eerste stuk (hij was gewent aan links rijden en links schakelen). Op de ferry al een paar dolfijnen kunnen spotten, dus das een goed begin. Aangekomen op Fraser Island ging de verharde weg naar 100 meter al over in een zandpad. We waren met vier 4x4's waarbij het eerste stuk prima ging. Een auto had even vast gezeten maar was ook zo weer los. Alleen onze gids kwam wel wat langer vast te zitten waardoor we het eerste meer moesten laten voor wat het was en begonnen we met een wandeling door het bos. Hier stond nog een deel van een oud houthakkers kamp. Hier ook meteen de eerste dingo (en de laatste) tegen het lijf gelopen. Hierna zwemmen bij lake Wobby. Eerst wel even korte wandeling van 2, 5 km door het bos en stuk woestijn maar dat was vanwege de omgeving geen straf. Het meer was super relaxt en het uitzicht ook. Als je in het meer ging zitten begonnen er ook allemaal visjes aan je voeten te knibbelen dus was ook meteen een beauty behandeling ;). Na een tijdje terug naar de auto om naar ons kamp te gaan. Hier zelf ook voor het eerst geredeneen. Over het strand wat qua verkeer gewoon een weg was. Het kamp bestond uit een 8 tentjes, een keuken en tafels om te eten en spelletjes te doen. Ik heb staan barbecuen voor ons vieren waarna we konden gaan eten. Na het eten de kaarten erbij en drank spelletjes maar. Het kamp het geen toilet of douche. Moest je naar de wc moest dat op het strand. Plassen gewoon in zee en poepen even een kuil graven op het stand en gaan maar. Wel altijd een buddy mee en een dingostick want je weet maar nooit of er dingo's in de buurt zijn.Na de spelletjes nog metz'n allen naar het strand geweest en daar heeft Russ ons het verhaal verteld van een seriemoordenaar die backpackers vermoorde.

Na prima geslapen te hebben gingen we naar Elli Creek, of ook wel hangover Creek genoemd.Heerlijk koel water waardoor je zo wakker bent. Hier een paar uurtjes gezwommen en van de zon genoten. We konden toch niet verder ivm vloed. Om half 1 konden we weer verder waarna we naar de champagne poules gingen. Dit zijn soort zwembadjes die volstromen door water dat tegen de rotsen knalt en dan bruisend (vandaar de naam) deze vullen. Onderweg waren we nog even gestopt bij een scheepswrak dat daar ca. 80 jaar geleden was achter gelaten. Na dit alles gingen we door naar de laatste sightseeing van de dag namelijk de lookout (naam ff vergeten). Super uitzicht!! Om nog even het zoute water af te spoelen op de terugweg langs Elli Creek. Daarna weer eten en drinken. Beer, Bourbon en Barbecue. De drie belangrijke B's. Ondertussen was Gary het stopwoordjee van de groep geworden. Mike begon er bij ons in de auto mee en velen namen het over. "Top driving Gary" "Top cooking Gary" en "GARRY" waren veel gebruikte zinnen. Maar je moet er denk ik bij geweest zijn om dat leuk te vinden. Door de drank en weing slaap was "Dutch Gary" wel op het strand in slaap gevallen toen we met een paar het strand op gingen, en daarom wel nog een dingo gemist.

Na ontbijt, breakfast for champions, moesten we het kamp opruimen en gingen we naar Lake McKenzie. Daar nog gezwommen om naar de Ferry te gaan om het vaste land op te zoeken. Weer bij het hostel alles uitgeruimd en hebben Webo, Mike Demo/Damian (tourguide) en ik de auto's weer weggebracht en was het eenmaal weer terug tijd om weer langs de bottleshop te gaan om nog wat voor die avond in te slaan. 's Avonds pizza night gehouden en wat biertjes gedaan en zwembad volleybal. Ook gekeken voor een volgende bestemming en dat werd 1770. Paul, de duitse gozer die bij ons in de 4x4 zat, reisde met een Duits meisje met de auto. Ik kon mee rijden dus het volgende stukje even geen Greyhound.

Dus op met de auto naar 1770!

• 08 Januari 2014 - 15:45

Martien Stigter:

Hi Flop,
    Zo te horen vermaak jij je wel. Ook het landschap heeft daar veel te bieden. Ik las hier vandaag in het nieuws dat het in Queensland momenteel zo heet is dat de vleermuizen door uit de lucht vallen. Ik hoor je daar niet over (klagen). Zon, zee, drank, goed eten zijn jou wel toevertrouwd. Nog heel veel plezier en ik ban benieuwd naar je verhalen over de boottocht. groeten van je vader.

• 10 Januari 2014 - 15:50

Anthony Verloop:

Floris,

Klinkt allemaal als een grroot feest in een paradijs. Duidelijk dat je er van geniet, veel leuke mensen ontmoeten en mooie dingen zien. Hoop dat je het volhoud met "BBB". Wat is 1770?

Groet,
    Anthony

• 14 Januari 2014 - 02:54

Floris:

1770 is een plaatsje iets Noordelijker dan waar ik zat. Het is vernoemd naar het jaar dat James Cook daar aan land kwam.