Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Floris stigter - WaarBenJij.nu Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Floris stigter - WaarBenJij.nu

Whitsunday Islands

Blijf op de hoogte en volg Floris

14 Januari 2014 | Australië, Airlie Beach

Vanuit Hervey Bay kon ik mee rijden met Paul en Mtabea, twee Duitsers welke ik tijdens mijn Fraser trip heb ontmoet. Na ongeveer 4,5 uur rijden met hier en daar een tussenstop kwamen we aan in 1770 / Agnus Waters. Hier reden we eerst even naar de kust om daar een kijkje te nemen. Daarna ingechecked in mijn hostel. Voor lunch hebben we wat vlees gehaald in de supermarkt en op een openbare barbecue wezen barbecuen aan het strand. Daarna nog wat aan het strand gelegen.

De volgende dag waren Paul en Mtabea weer door gegaan naar hun volgende bestemming en bleek er in 1770 / Agnus Waters vrij weining te doen. Je kon wel wat trips maken, maar ik heb mijn dag besteed met de was doen en beetje lezen. De volgende dag zou ik 's avonds weer vetrekken naar Airlie Beach voor een zeiltrip bij de Whitsundays. In de ochtend zou ik dan gaan Surfen om zo een beetje mijn dag door te brengen. Mijn de volgende dag regende het waanzinnig hard en onweerde het waardoor dit lettelijk in het water viel.

Na twee dagen eigenlijk niks doen ging mijn bus verder naar Airlie Beach. Na een busreis van 9 uur kwam ik om zeven uur 's ochtends aan in Airlie Beach. Ik kon pas om 1 uur inchecken, waardoor ik tijd genoeg had om even boodschappen te doen. Na het inchecken ben ik aan de lagoon gaan liggen. In de zee kon je er niet zwemmen in verband met de Stingers (kwallen). 's Avonds kwam ik Mtabea tegen die daar ook was en zijn we een wezen stappen.

De volgende morgen moest ik me om 8.15 melden bij het kantoortje van de maatschappij waar ik de boottrip had geboekt. De briefing was het krijgen van een brief met daarin een overzicht wat er wel en niet mee mocht. Net als op Fraser kon allen een rugzak mee. Om 12.30 daarna stonden we klaar voor een avontuur op de "Spank Me". Dit oude racezeilschip had vroeger aan wedstrijden mee gedaan en ook veel gewonnen en was nu met pensioen in de Whitsundays. Toen we net aan boord gingen stroomde het van de regen. Na voorgesteld te zijn aan de crew (Schipper Eugene, Bootsjongen Richie en host Mat) verlieten we de haven. Na een half uur zeiknat geregend te zijn ging ik maar naar beneden want al snel bleek het te slecht weer om te zeilen. Op de motor zijn we uiteindelijk naar een resort gegaan om aan de regen te ontsnappen. Na daar twee uurtjes te hebben door gebracht werd het iets droger en voeren we naar de plek waar we voor de nacht voor anker gingen.Na het eten gingen we met de groep wat drankspelletjes doen. Het voordeel van het mindere weer was dat iedereen benedendeks was en de groep daarmee snel mixte. De groep bestond uit een Australische familie (5), een groep Fransen (6), een groep engelse meisjes die ieder alleen reisde (4), een groep meisje uit Canada, Zweden, Duitsland en Frankrijk die samen reisde (5), een Nederlands en Duits meisje die samen reisde, een groep Duitse jongens (3), een Oostenrijks meisje en ik. Om 10 uur was het wel een beetje klaar en had iedereen genoeg gedronken en zocht iedereen hun bed op. De volgende dag starte om 6 uur al om naar de zonsopgang te kijken.

Om 6 uur werd ik wakker van de motor die starte. Na een kwariertje varen ging de zon op. Super mooi uitzicht en een stuk of 12 mensen had de moeite genomen om hiervoor op te staan. Niet veel later toen iedereen op was, was het tijd voor ontbijt. Hier gingen we naar Whithaven Beach. Met het motorbootje werden we op het eiland afgezet. Eerst naar het strand. Als je daar in het water stond zwommen de stingrays langs je en ook zagen we op een meter of twee een kleine lemon shark zwemmen. Na het strand naar de llokout geweest. Dit waren echt de uitzichten uit vakantiebrochures. Na drie uurtjes hier door te hebben gebracht gingen we weer aan boord. Voor de eersre keer echt zeilen. Het kost negen man om het grootzeil te hijsen. Na natuurlijk mee te hebben geholpen en verzuurde armen te hebben ons erste stuk zeilen. Na een uurtje zeilen eerst even lunchen en daarna naar de eerste snorkelplek. Hier echt het gevoel dat ik in een aquarium zwom. Ook nog een schildpad gezien waar ik even mee was opzwom. Daar een uur snorkelen gingen we door naar de volgende snorkelplek. Hier op de blue Pearl waren nog meer vissen. Echt heel gaaf. Hierna voeren we door naar een plek om de zonsondergang goed te zien. Na het eten gezellig op het dek gezeten met de groep. Toen iedereen een beetje aftaaide heb ik met een groepje nog wat spelletjes gedaan.

De volgende ochtend ging om half 6 de motor weer aan. Wakeup call... Om 6 uur gingen we het water weer in voor een laatste snorkel. Niet iedereen had hier evenveel zin in. Een stuk op15 man gingen toch het water in voor de ochtendsnorkel. Hierna gingen we weer zeilen. Er stond een stevige wind waardoor de boot ook echt goed schuin ging. Om half 12 waren we ongeveer weer in de haven. We krijgen nog toegangsbandje voor een club dus een mooie gelegenheid om nog even met z'n allen te stappen. In de middag weer aan de lagoon gelegen waar ik Paul, Mtabea en Max (Fraser groep) tegen kwam. 's Avond bleken degene die mee gingen de engelese meisjes, de meisjes ui Canada, Frankrijk, Duitsland en Zweden, het Nederlandse meisje en het Duitse meisje, schipper Eugene en ik. Na een aantal clubs en kroegen toen tijd voor bed. Volgende dag wilde ik de bus pakken naar Cairns.

Deze bleek echter vol. En ook het hostel weer ik zat was vol. Na even zoeken kon ik voor 1 nacht bij Magnus terecht. In de avond met Kisten en Hennie, Nederlandse en Duitse meisje van de trip nog wat gedronken. Mijn bus ging de volgende dag om 7 uur. Dus beetje op tijd mijn bed in. Nu zit ik in de bus op weg naar Cairns. Het weer is daar niet super, maar dat maakt niet uit want ik ga de komende vier dagen mijn Padi halen. Twee dagen in het zwembad spelen en twee dagen vanaf een boot in de great barrier reef duiken. Daarna zal ik naar of Syndey vliegen of naar Brisbane om daarna naar Byron te gaan om te surfen. Dat zie ik later wel weer.

  • 14 Januari 2014 - 09:33

    Michiel Stigter:

    Volgens mij vermaak je je wel.
    Leuke verhalen en mooie fotos zeg. Lekker blijven schrijven. Zit nu al te wachten op je volgende verhaal en fotos.

  • 14 Januari 2014 - 18:33

    Oma En Opa:

    Wat een prachtige reis. We volgen je met twee computers: één voor jouw tekst en de tweede
    met Google maps. Leuke foto's. Ga zo door!

  • 14 Januari 2014 - 19:33

    Petra:

    Wat een verrassing, afgelopen zondag. Ineens was je daar aan de telefoon. Wat een geweldige verhalen en wat een prachtige foto's. Super.
    Ik verheug me alweer op het volgende.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Floris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 6574

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Februari 2014

Australië

Landen bezocht: