New Year in Australia - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Floris stigter - WaarBenJij.nu New Year in Australia - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Floris stigter - WaarBenJij.nu

New Year in Australia

Blijf op de hoogte en volg Floris

01 Januari 2014 | Australië, Brisbane

Vandaag alweer de laatste dag Brisbane...

Na het inchecken op de eerste dag heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan. Nadat ik mijn spullen in het hostel had gedropt ben ik een beetje rond gaan kijken in de stad. Mijn kamergenoten nog niet echt ontmoet, twee waren er niet en twee lagen nog te tukken toen ik aankwam. Het was best wel warm en zelf de Australiers zelf vonden het warm. Daarom maar het water opgezocht. Bij Southbank, vlakbij de Brisbane Eye, liggen in het park drie openlucht zwembaden. Dus snel mijn zwembroek aangetrokken en het water opgezocht. Ik was van plan niet te vroeg te gaan slapen om zo een jetleg te voorkomen, maar na half 10 ging het licht toch uit.

De volgende dag ook mijn kamergenoten dan echt voor het eerst beetje gesproken. Ik deelde de eerste dagen mijn kamer met een Duits meisje, een duitse jongen, een canadese jongen en franse jongen en een koreaanse jongen. De laatste was heel erg op zichzelf dus nauwlijk gesproken eigenlijk.

De tweede dag ben ik een beetje wezen sightseeing gedurende de dag en 's avond met de canadese kamergenoot en drie anderen naar de bioscoop geweest en de Hobbit gezien. Hierna nog naar het casino. Zelf niet wezen gokken, maar de Australische biertjes gingen er goed in.

Op oudejaarsdag eerste vrij weinig gedaan. Beetje boodschappen gedaan. Om een uurtje of drie heb ik gegeten, om met een Ierse jongen die mee was naar de bios de kroeg in de duiken. Hier hebben we tot een uurtje of half 11 drankspelletjes gespeeld, waarbij steeds meer mensen aansloten. Zelfs een Australische boer... echt zo'n steotype met een grote baard en een cowboyhoed.

Hierna zijn we naar Southbank gegaan voor het vuurwerk. Toen dit was opgelopen naar even naar de kroeg, maar toen deze om twee uur dicht ging en ik nauwelijks maar kon lopen was het tijd om naar bed te gaan.

Vandaag de eerste tour geboekt. Morgenochtend vertrek ik naar Hervey Bay om vanuit daar op een driedaagse campingtrip Fraser Island te bezoeken. Heb ook mijn zeiltour voor de Whitsunday Island geboekt, met een open datum zodat ik het weer een beetje kan afwachten. De verwachting is dat het over een weekje een paar dagen gaat regenen en daarna weer beter wordt.

Dus op naar Fraser Island!

• 01 Januari 2014 - 19:24

Oma En Oma Erwich:

Bedankt voor je uitvoerige verslag. Een goed nieuwjaar gewenst en (nogmaals) een fijne vakantie.

• 01 Januari 2014 - 20:55

Petra:

Hey Floris, Een heel gelukkig, gezond en sportief 2014.
    Leuk om je verslag te lezen. Zo te lezen en te zien aan de foto's heb je het prima naar je zin.
    Waar ligt Fraser Island en Whitsunday Island?
    Ik heb vandaag geprobeerd je te bellen, maar je telefoon stond niet aan.
    Jesse zou zeggen: helaas.....pindakaas.
    Heel veel plezier

• 02 Januari 2014 - 13:09

Zeger Van Twillert:

He Floris,

De beste wensen he!

Het klinkt nu al gaaf wat je schrijft. Alleen volgens mij heb je de helft met een paar liter bier op geschreven, haha.

Veel plezier daar jonge.

Gr. Zeger