Surfen @Spot-X - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Floris stigter - WaarBenJij.nu Surfen @Spot-X - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Floris stigter - WaarBenJij.nu

Surfen @Spot-X

Blijf op de hoogte en volg Floris

29 Januari 2014 | Australië, Arrawarra

Na Sydney was het dan echt tijd om te gaan surfen. Met de bus vertrok ik 's ochtend naar Spot-X. Spot-X is een echt alleen een surfplek. Het plaatsje dat hier het dichts bij licht in Arrawarra. Na 10,5 uur in de bus gezeten te hebben was ik dan eindelijk daar. Het kamp het alles inclusief, dus ik hoef deze dagen niet voor mijn eigen eten te zorgen. Ontbijt, lunch en avondeten wordt allemaal verzorgt. Alleen als je alcohol wilt hebben moet je dat zelf halen. Het kamp heeft elke avond om half 7 een busjes dat naar de bottleshop rijd voor degene die daar behoefte aan hebben (busje is elke dag vol :)). Tijdens het avondeten kwam ik Tine tegen, het Deense meisje die ik ook al had ontmoet bij de Blue Mountains tour. Na het eten heb ik me bij dat groepje aangesloten en hebben we met twee Belgen en twee Engelen een beetje gekaart. Niet te laat gemaakt natuurlijk want de volgende dag was het tijd om de echt te gaan surfen.

De surfles begon gelukkig om 10 uur. Met gelukkig bedoel ik dat ik ook de les om 7 uur 's ochtends had kunnen hebben. Dus was hier wel blij mee. De les begon met wat theorie over golven en stromingen en wat regels tijdens het surfen. De belangrijkste regels: Look cool and have fun! Hierna gingen we dan het strand om. Hier echt onze techniek geoefend om het strand. En toen... eindelijk de eerste keer echt surfen in Australië. En de eerste golf lukte het me meteen om te staan. Whooohooo!! Het lukte eigenlijk wel redelijk, denk dat bij ongeveer 1 op de 2 golven het me lukte om te gaan staan. Na een uur in het water gelegen te hebben was het tijd voor de lunch. Super uitgebreide lunch, maar wat wil je ook met zoveel surfen. En na de lunch was het dan tijd voor mijn tweede les. Hier gingen we op het strand na een warming-up nog even door de techniek heen en leerde we hoe af te remmen en hoe weer mee snelheid te krijgen als je op je board staat. Hier ook weer wat golven weten te pakken en met een tevreden gevoel weer mij board bij de surfschool afgegeven. Na het eten deze avond wat drankspelletjes gespeeld met Jet, een Nederlands meisjes uit Amsterdam, en nog twee anderen.

De volgende dag begon mijn derde en alweer laatste surfles om 8:30. Dus moest wel beetje op tijd uit bed deze keer. Maar na het echte werk. We gingen deze les de groene golven pakken. Dus we leerde hoe door de golven te zwemmen met ons board door over of onder de golven door de gaan om naar de surging waves te komen. Deze golven breken nog niet dus deze gaan gewoon onder je door. Hier kun je dus even relaxen. De eerste golf pakte ik meteen. Echt supervet... wist hem helemaal uit te surfen tot aan het strand. Maar dat was denk ik een beetje beginnersgeluk, want de volgende paar golven wist ik allemaal te nosediven, waar ik voorover mijn board werd afgegooit. En dan elke keer weer door de golven terugzwemmen, wat heel veel engergie kost. Gelukkig lukte het me om toch nog een paar golven te pakken. Bij mijn laatste golf schoot de kramp in mijn benen. Was helemaal kapot. Na de lunch besloot ik ook dat ik niet mee ging doen aan de middagles. Mijn benen en armen waren redelijk mee. In plaats daarvan heb ik mee gedaan aan " rounders" (soort honkbal op het strand) en me klaar gemaakt om de bus te pakken naar de volgende bestemming...

Byron Bay!!

Foto's van het surfen komen nog, deze komen op de site van het surfschool, maar staan er nu nog niet op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Arrawarra

Floris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 6569

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Februari 2014

Australië

Landen bezocht: