Sydney, Blue Mountains en Australian Day - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floris stigter - WaarBenJij.nu Sydney, Blue Mountains en Australian Day - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floris stigter - WaarBenJij.nu

Sydney, Blue Mountains en Australian Day

Blijf op de hoogte en volg Floris

27 Januari 2014 | Australië, Sydney

Om twaalf uur ben ik aangekomen in Sydney. Aangezien mijn hostel ongeveer in het treinstation Central Station zit de trein gepakt richting mijn hostel. Het hostel is een oud treinstation en mijn kamer is een oud treinstel. Als ik uit het raam van mijn kamer kijk, kijk ik uit op het station. De eerste dag in Sydney vrij weinig gedaan. Beetje rond gekeken en gerelaxt.

De tweede dag in Sydney eerst even lekker uitgeslapen. Daarna ben ik naar het Sydney Opera House gelopen en de Sydney Harbour Brigde. Super leuk om dit een keer te zien, aangezien ik het alleen maar kende van plaatjes. Na hier een tijdje rond gekeken te hebben nog een rondje gelopen door de botanic garden. Toen ik op de weg terug langs het oudste cafe in liep in de Rocks vond ik dat ik na de lange wandeling wel een biertje had verdient. En het was inmiddels ook alweer twee uur. De bedoeling van één biertje. Raakt een beetje aan de praat met een Australisch stel. En een paar biertjes later was het opeens alweer acht uur. Om half 10 had ik afgesproken met Paul en Mtabea, welke ik kende van mijn Fraser trip, om een biertje te doen. Dus snel terug naar mijn hostel gegaan en snel gekookt en gegeten. Daarna gezellig nog even een biertje gedaan in Hyde Park.

De volgende dag ben ik eerst langs wicked travel gegaan. Hier heb ik mijn volgende trips geboekt. Op vrijdag ga ik op een tour naar de Blue Mountains en na Sydney op surfkamp in Spot-X. Na een weekje surfen in verschillende plaatsen ga ik naar Uluru en vanuit daar naar Melbourne te gaan. Dus nu ligt de rest van mijn trip redelijk vast. Na dit alles te hebben geboekt ben ik met Paul naar het Sydney Aquarium en de Sydney Tower geweest. We hebben een soort pas gekocht waarmee we naar 5 verschillende attracties kunnen. Zeker de Sydney Tower was erg leuk. We waren daar rond zonsondergang en hier heb je een waanzinnig uitzicht over de stad. De avond een beetje op tijd naar bed gegaan, omdat de volgende dag mijn Blue Mountains trip om kwart over zeven 's ochtends starte.

Om kwart over zeven zouden we worden opgehaald. Stond daar met een Deens meisje, Tine, te wachten maar het duurde best lang voordat ze kwamen. Een half uur later dan de planning werden we dan toch opgehaald. Onze gids was een beetje een rare kerel, maar wel echt lache. De eerste plek was we heen gingen was de eerste vallei. Hier hadden we echt een super uitzicht. In de vallei hing een grijze was (bij helder weer is deze blauw). Hier heeft het zijn naam aan te danken. Deze waas wordt veroorzaakt door de eucalyptus bomen. Deze scheiden een soort olie was wat dit veroorzaakt. We hebben hier een hyke van ongeveer 1,5 uur gemaakt. Hierna zijn we naar een waterval geweest en wezen lunchen. Na de lunch hebben we de tweede vallei geweest en de Three Sisters. Rond 5 uur waren we weer in Sydney.

Zaterdag ben ik 's ochtends uitgechecked uit mijn hostel. Samen met Paul en Mtabea zijn we richting Newport gegaan. Hier woont Russ, de Australiër welke we bij de Fraser trip hebben ontmoet. Hier konder we twee dagen blijven tukken en Australian Day vieren. Toen we in Newport waren aangekomen zijn we eerst wezen zwemmen. Daarna gebarbequed en toen naar een optreden geweest van Russ. Hij speelt in een bandje, Ausie Boy en Mates. Na zijn optreden nog wat biertjes gedaan en bij hem thuis ook nog wat drankjes.

Zondag was het Australian day. Australian day is de feestdag waar ze de aankomst van de eerste Britse schepen, en dus de ontdekking van Australië vieren. Om 7 uur 's ochtends starte dit, dus het was een kort nachtje. Op 50 meter van zijn huis had Russ weer een optreden in het park. Na zijn optreden heb ik voor het eerst cricket gespeelt. Super lache, maar zeker het gooien is nog best lastig, want je mag bij het gooien je arm niet buigen. Na de luch, weer bbq, zijn we naar een derde optreden geweest en een dorpje verderop. Hier lekker in het zonnetje genoten van wat biertjes en super gelachten met wat locals welke we daar hebben ontmoet. Terug in Newport de bbq weer aangestoken en Kangaroo gegeten. Hier weer een paar biertjes gedaan en zo Australian Day afgesloten.

De volgende dag hebben we de bus weer terug gepakt naar Sydney. Zometeen ga ik naar de Sydney Zoo en denk ik op tijd naar bed. Morgen om 7 uur 's ochtends gaat mijn bus naar Spot-X.

Tijd om te surfen!!!!

  • 27 Januari 2014 - 06:54

    Philippe:

    meest gebruikte woord in dit verslag: biertjes

    klinkt verder echt vet Flop!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Floris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 6573

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Februari 2014

Australië

Landen bezocht: