Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Floris stigter - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Floris stigter - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Floris

03 Februari 2014 | Australië, Byron Bay

Na surfkamp was het tijd voor Byron Bay. Deze busreis was gelukkig niet zo lang. Na 3 uurtjes in de bus kwam ik aan in Byron. Eerst snel ingecheckt in het hostel en daarna naar Woolworths geweest om avondeten te halen. De eerste avond eigenlijk vrij weinig gedaan omdat ik nog beetje moe was van het surfen eerder op de dag.

De zaterdag het dorp een beetje bekeken, op het strand gelegen en biertje gedaan in de kroeg. Terug in het hostel kwam ik mijn kamergenoten tegen Dom en Mauro. Deze waren naar Nimbin geweest en zaten nog een beetje na te genieten van hun trip. Best lache om te zijn, zeker omdat ik deze volgende dag ook naar Nimbin ga. Nadat ze weer een beetje bij waren gekomen en we hadden gegeten gingen we met de andere kamergenoten, welke een groep Australiers waren, uit. Eerst nog de Cocomangas, een club vlakbij ons hostel en daarna naar een kroeg. Omdat ik even met een meisjes stond te praten had ik niet door dat de groep alweer door was naar de volgende kroeg. Wist ze niet meer te vinden, maar wel kwam ik Tine, de twee belgen en het Engelse meisje van Spot-X weer tegen. Deze gingen naar Cheecky Monkeys. Heb me bij hun aangesloten en super gelachen in deze club.

De volgende dag om 10 uur vertrok mijn trip naar Nimbin. Super lachen, het was een soort oude schoolbus, waarmee we die kant op gingen. De bestuurder was een Zuid-Afrikaan welke al een paar jaar mensen op deze tour mee nam. Nimbin is een dorpje waar ze nog een beetje in de hippietijd leven. En het staat bekend om dat je daar makkelijk wiet kan kopen. Een makkelijk is het daar... om de tien meter wordt je aangesproken of je wiet of cookies wilt kopen. Zelf oude vrouwtjes van volgens mij in de tachtig verkoopt door op straat. Maar als je dan echt iets wilt kopen moet je mee naar achter, omdat het niet op straat verkocht wordt. Nu ik hier was toch maar cookies geprobeerd, maar deze deden weinig voor me. Na Nimbin hebben we nog een wandeling gemaakt in een natuurgebied en daar een BBQ lunch gehad. Om 6 uur waren we ongeveer weer terug in het dorp. Afgesproken met een Zweeds meisje van de trip om 's avond weer naar Cheecky te gaan. Ook mijn kamergenoten gingen die avond de kant weer op dus met een grote groep naar de club geweest die avond.

De volgende dag ben ik gaan duiken. Het zweedse meisjes welke in tijdens de Nimbin trip had ontmoet had dit ook gedaan en het was zeker de moeite waard. Dus naar de duikschool gelopen en daar een duik geboekt om 1 uur. Na eerst even gelunched te hebben was ik klaar voor mijn duik. Mijn een rubberboot gingen we 5 minuten uit de kust duiken. Het was een hele andere ervaring dan de duiken in Cairns. Onder water stond een redelijk stroming. En waar het zicht in Cairns ongeveer 20 meter was, was het hier 8 meter. Tijdens mijn duik Wobbegongs haaien gezien, een octopus, schildpadden en Nemo gevonden. Leuk om weer gedoken te hebben! Wat ook leuk was, is dat dit de plek was waar warm en koud water elkaar treffen. Dat kon je onderwater ook goed merken. Je zwom af en toe van koud(er) water naar warm water. Toen ik na mijn duik even op het strand was geweest kwam in Benjamin en Mathieu tegen, de twee Zwitserse jongens van mijn duikcursus. Grappig hoe je steeds waar mensen tegen komt die je eerder bent tegen gekomen. 's Avond zijn we naar het Beachhotel geweest met een hele groep het hostel omdat op de zondag alle andere clubs dicht waren. Ook deze sloot om twaalf uur waardoor ik redelijk op tijd in bed lag.

De volgende dag moest ik 's ochtends uitchecken omdat ik van kamer moest wisselen. Niet zo erg want in de ochtend was het tijd voor de Superbowl. Echt relaxt, hier is deze om 10 uur in de ochtend waar het normaal om 12 uur in de nacht is. Go Bronco's!! Maar helaas werden de Bronco's afgeslacht en wonnen de Seahwaks de Superbowl. In de middag mijn hostel en busrid voor de komende dagen geboekt. 's Avond ben ik met een paar Duitse meisjes en Dom en Mauro naar de vuurtoren gelopen. We waren net te traag om de zonsondergang te zien helaas. Na in het pikkedonker (geen straatverlichting daar) naar het hostel terug gelopen te hebben, hebben we wat kaartspelletjes gespeeld.

Om 7:45 de volgende ochtend heb ik de bus gepakt naar Mooloolaba. Vanuit hier wil ik naar de Australian Zoo. Zit nu in Brisbane, omdat ik hier 3 uurtjes moet wachten in verband met een overstappen op een andere bus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Floris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 6570

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Februari 2014

Australië

Landen bezocht: